השקעות נדל"ן בארה"ב 2023: איך משקיעים ובאילו אפיקים?

ענת כהן שפכט, שותפה מייסדת באורבניפרו
ענת כהן שפכט, מייסדת שותפה באובניפרו
תאריך:
השקעות נדל"ן בארה"ב הפכו לפופולריות בקרב משקיעים ישראלים רבים בשנים האחרונות, שתוך רצון למקסום תשואה על ההון ותוך שאיפה להכנסה פסיבית, בוחנים את שוק הנדל"ן האמריקאי

תוכן עניינים

הרבה מאוד משקיעים שביצעו מספר עסקאות בשוק הנדל"ן בישראל, מרגישים שזה הזמן הנכון להם לקפוץ לעבר המשוכה הבאה: השקעות נדל"ן בארה"ב. אכן, שוק הנדל"ן בארה"ב הוא אחד השווקים הכי נגישים ושקופים למשקיעים, אבל גם דורשים ידיים מקצועיות ועדיף גם שותף מקומי שיש לו ממש נציגות מקומית, קרובה ככל הניתן להשקעה שלכם.

השקעות נדל"ן בארה"ב יכולות להניב תשואות טובות מאלה שהשגתם בישראל, אם ביצעתם בחירות ובדיקות נכונות. מי שמעוניין לראשונה להיכנס להשקעות נדל"ן בארה"ב, חשוב שישקיע מעט זמן בלימוד והבנה של שוק הנדל"ן הזה, כדי שיוכל לקבל החלטות מושכלות ומדויקות.

למה להתחיל להשקיע בנדל"ן בארה"ב?

מדינה מערבית ודמוקרטית – ארה"ב היא מדינה מערבית דמוקרטית, שבה יש חוקה וסדר. המסורת הדמוקרטית הנטועה עמוק מאוד אצל האזרחים, חשובה מאוד גם עבור משקיעים המעוניינים בוודאות ושלטון יציב.

הכלכלה ושוק הנדל"ן הגדולים בעולם – הכלכלה האמריקאית היא עוצמה כלכלית משמעותית שמניעה את העולם. כוח הקנייה והתוצר לנפש עולים בהתמדה על פני השנים, גם בהשוואה למדינות מערביות אחרות כמו יפן וקנדה, בולטת הצמיחה הכלכלית של ארה"ב. העובדה שהתוצר לנפש בארה"ב גבוה בהשוואה עולמית מאפשרת מחירי נדל"ן ושכירות שהנמצאים בטווח הארוך מאוד במגמת עלייה, עובדה החשובה מאוד למשקיעים.

שוק שוכרים גדול מאוד ותרבות של חיים בשכירות – הרבה מאוד אמריקאים לא חושבים כלל על מגורים בבית. הם רואים אותו כמוצר שמשתמשים בו ולא נכס רגשי שיש לרכוש.

ביורוקרטיה מינימלית – אם התרגלתם למצב שכל דבר בישראל לוקח זמן רב, בגלל סחבת וגלגול אחריות בין רשויות. בארה"ב, המצב שונה בתכלית. השגת אישורים שונים מתבצעת בקלות ובמהירות ואתם יכולים

במדינות רפובליקניות החוקים מגינים יותר על משקיעים מאשר על הדיירים – באופן כללי בארה"ב, החוקים מסייעים בפינוי דיירים שלא שילמו את שכר הדירה, בצורה מהירה יחסית. במדינות רפובליקניות החוקים עוד יותר מגינים על המשקיעים.

מעוניינים לשמוע על הזדמנויות השקעה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי:

אפשר לראות שקצב הצמיחה של התוצר לנפש בארה"ב הוא גבוה בהשוואה לכלכלות מערביות מובילות כמו קנדה ויפן.
צמיחת התוצר לנפש בארה"ב באופן עקבי ולאורך שנים, היא גם דחיפה לשוק הנדל"ן ולביקושים לדיור איכותי ונגיש יותר. זהו איתות ברור למשקיעי הטווח הארוך שכדאי לבצע השקעות בארה"ב.

כל נתוני הנדל"ן בארה"ב זמינים למשקיעים

אם בישראל אנחנו נתקשה מאוד למצוא נתונים אמינים, כמו למשל מחירי שכירות בשכונות מסוימות, גובה שכר ממוצע, איכות בתי הספר ועוד ועוד. בארה"ב כל הנתונים הללו שקופים, נמדדים ומדויקים ברמת השכונה. הם גם ניתנים להשוואה על פני שנים ובחיתוכים שונים. את כל זה אתם תוכלו להבין ולקבל מבלי לצאת בכלל מהבית.

יש לכם גם כמשקיעים את האפשרות להתקשר אל מתווכים וברוקרים, כדי לשאול שאלות על האזור ולהבין מהם השינויים שמתרחשים כעת.

היכן נגישים הנתונים למי שמתכננים לבצע השקעות נדל"ן בארה"ב?

גם אם אתם מעוניינים להשקיע בסינגל פמילי או בפרויקט מולטיפמילי, כדאי מאוד לבדוק את אתר Zillow.com. הפודקאסט כסף בקיר של גלובס, הגדיל לעשות וערך פרק פודקאסט שלם על אתר האינטרנט.

בשורה של חיפושים קלים, תוכלו בתוך פחות מכמה דקות, להבין כמה וכמה נתונים חשובים על האזור שבו אתם מתכננים להשקיע, אופי האוכלוסיה ורמת הלימודים. תוכלו אפילו להבין כמה בתי ספר פרטיים נמצאים באותו אזור, דרך סימון בלשונית עזר על הוספת בתי הספר הפרטיים למפה. בדוגמה למטה לקחנו לדוגמה אזור אקראי במערב שיקגו כדי להבין את המאפיינים שלו.

למשל באמצעות אתר כמו זילו אתם יכולים בתור משקיעים להבין בדיוק באזור שבו אתם מבקשים להשקיע

נתונים נוספים שנוכל למצוא ב Zillow, מתייחסים לבתים מסוימים אותם נשקול לרכוש, למשל: פרטים מדויקים על הבית (שטח, מספר חדרים), השנה בה נבנה הנכס, עלות הארנונה השנתית (Property Tax), היסטוריית המכירות שלו ועוד.

Zillow הוא כמובן דוגמא אחת, כאשר קיימים עשרות אתרים נוספים מהם ניתן ללמוד ולנתח אזור כמו: Areavibes (ניתוח דמוגרפי לכל שכונה בארה"ב), Greatschools (אתר לדירוג בתי ספר), Rentometer (אתר לניתוח ובדיקת פוטנציאל השכרה) ועוד אתרים רבים.

אילו סוגי השקעות נדל"ן בארה"ב מתאימות לעידן של ריבית ואינפלציה עולות?

מקבצי דיור (מולטי פמילי)

הסוג הראשון שאנחנו מאמינים שמתאים למשקיעים בעת הזו הוא השקעה במקבצי דיור (מולטי פמילי). זוהי השקעה קבוצתית, בה היזם וקבוצת משקיעים, רוכשים במשותף מתחם דיור, כאשר הבנק מעמיד משכנתא עבור הנכס. הגיוון של שוכרים, היכולת לנהל את כל הנכס בצורה מוקפדת ויום יומית, לצד שיפוץ והשבחה של יחידות הדיור הפנויות בכל פעם, מאפשר למשקיעים ליהנות מפרויקט המשלם דמי שכירות קבועים ושוטפים מדי רבעון וכן פוטנציאל גבוה מאד לרווח במכירה.

הדגש בהצטרפות להשקעה כזו, במיוחד בעת הזו: בדיקה שאכן הנכס נרכש מהותית מתחת למחירי השוק וכן – הבנה ברורה של פוטנציאל ההשבחה העתידי של הנכס.

רכישת בית פרטי (סינגל פמילי) – במידה והמשקיע יודע להתנהל עם חברת הניהול

השקעה נוספת אפשרית, הדורשת מעורבות גדולה יותר, היא רכישה של בית מסוג סינגל פמילי. בנכס מסוג סינגל פמילי, אתם נדרשים לאתר את הנכס להשקעה באמצעות מלווה משקיעים, או מתווך מקומי. עליכם מוטלת החובה לבצע בדיקות שונות בנכס מבחינה הנדסית וגם לקבל את ההחלטות בכל הנוגע לניהול הנכס.

רכישת סינגל פמילי מתאימה יותר למשקיעים המעוניינים ומוכנים להיות פעילים יותר בכל היבטי הניהול והתפעול של נכס (אף שרוב העבודה מתמקדת בתקשורת עם בעלי מקצוע בארה"ב) והיא דורשת היכרות עם אפיק השקעה זה, עם אזור ההשקעה, ועם הדרך בה יש לעבוד עם מלווי משקיעים, חברות ניהול ואנשי קשר נוספים.

ברמות המחירים כיום בארה"ב, אנחנו היינו ממליצים לא לרכוש נכס שעלותו נמוכה מ- 120,000 אלף דולר וגם כאן, הדגש כיום חייב להיות: רכישה הזדמנותית המגלמת מחיר הנמוך משמעותית ממחירי השוק.

אורבניפרו מציעה מגוון פרויקטי השקעות נדלן בארה"ב

אנחנו באובניפרו מציעים פרויקטי נדל"ן למשקיעים תחת ניהול שלנו כיזמים ויחד עם השותף המקומי שלנו בארה"ב. בתור יזמים אנחנו בוחנים את העסקה, מנתחים את הכדאיות שלה ואת מאפייני הסיכון. אנחנו חוקרים ובוחנים שורה של עסקאות, בונים תכנית עסקית מלאה, דואגים למימון בנקאי ולבסוף מוציאים את הפרויקט אל הפועל יחד עם משקיעים שמצטרפים אלינו.

אורבניפרו מנוהלת על ידי אייל חסון, יאיר טל וענת כהן-שפכט, 3 שותפים בעלי ניסיון רב בעולמות הנדל"ן בארה"ב ושליוו מספר רב של עסקאות במספר מדינות. בעברם כיהנו כל השותפים בנפרד, במשרות ניהול בכירות בחברות במשק הישראלי. הם מביאים עימם ידע ניהולי שהוא מהותי בכל הנושא של קבלת החלטות השקעה נבונות. משקיעים המעוניינים לקבל החלטת השקעה מושכלת בנדל"ן בארה"ב, יכולים ליצור קשר ולקבוע פגישת היכרות.

מעוניינים לשמוע על הזדמנויות השקעה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי:

אולי יעניין אותך גם..

מעוניינים לקבל תכנים בנושא השקעות נדל"ן לתיבת המייל?
הירשמו לניוזלטר שלנו: