נדל"ן מניב בארה"ב ב-2023: אלטרנטיבה לתיק השקעות בבורסה

יאיר טל, מייסד משותף באורבניפרו ומרצה בעולמות השקעות נדל"ן בארה"ב
תאריך:
נדל"ן מניב בארה"ב - כן או לא?

נדל"ן מניב בארה"ב הוא אחד האפיקים שהכי הרבה משקיעים גלובליים ומקצוענים פונים אליהם. לא רק קרנות הפנסיה הגדולות בישראל, אלא קרנות ההשקעה הפרטיות הגדולות בעולם, כמו בלאקרוק, עוברות להשקעות אלטרנטיביות יציבות בנדל"ן אמריקאי.

כתבה שהתפרסמה בסוף שנת 2022 באתר הפיננסי הבינלאומי יאהו, גורסת כי הנדל"ן המניב בארה"ב, בין אם באמצעות השקעה בקרנות ריט או השקעות עצמאיות באמצעות קבוצה, הן אחת מההזדמנויות הגדולות ביותר של השנים הקרובות.

מבין הישראלים, רבים האנשים התוהים בנוגע לערוצי ההשקעה שמתאימים להם, ולא כולם יודעים לקבל החלטה מוחלטת ומושכלת בנוגע לסוגיה. במאמר זה נתייחס להשקעה בנדל"ן מניב כאלטרנטיבה נבונה לתיק ההשקעות של כל אחד מאיתנו.

אז למה כדאי להשקיע בנדל"ן מניב בארה"ב?

התשובה היא מכיוון שבהשקעה בנדל"ן מניב אנו עשויים להרוויח מ-3 מרכיבים בו זמנית:

  1. קיומו של הפוטנציאל לעליית ערך של הנכס.
  2. התשואה שוטפת שניתן לקבל מהנכס המניב – התשואה השוטפת מגיעה אל המשקיע גם במצב של משבר כלכלי.
  3. במקרה והצלחנו להשיג מימון חכם לעסקה אנו מרוויחים גם כאן – המימון משפר את פוטנציאל התשואה.

במידה ומתקיימים לפחות שני מרכיבים מבין השלושה הנ"ל, אפשר להגיע לתשואות מצרפיות שנעות סביב ה-  10% בשנה ואף יותר, וזו לכל הדיעות נחשבת השקעה אטרקטיבית ביותר.

מעוניינים לשמוע על הזדמנויות השקעה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי:

ואיך השקעות נדל"ן מניב בארה"ב עומדות מול השקעות אחרות, כמו למשל השקעה בשוק ההון?

לרוב, ההמלצה היא להשקיע בנדל"ן מניב בארה"ב במקביל לשוק ההון.

מה שכדאי לקחת בחשבון הוא שלרוב האנשים קיים  תיק השקעות בשוק ההון דרך הקופות שמפרישים אליהן ממקום עבודתם. לא כולם מבינים עד הסוף שזו השקעה בשוק ההון לכל דבר ועניין. לכן, אם בנוסף להשקעה זו בשוק ההון מבצעים השקעה בנדל"ן מניב, מדובר בפיזור סיכונים מצויין.

כמובן שכמו בכל השקעה, קיים מרכיב מסויים של סיכון, שנמצא בקורלציה לפוטנציאל הרווח.

באופן כללי ניתן לומר כי השקעה בנדל"ן מניב הינה באופן יחסי השקעה בעלת סיכון נמוך בהשוואה להשקעות אחרות. זאת בתנאי שנשמרים כללים ברורים ומקפידים על התנהלות שיטתית. כלל מהותי עליו צריך להקפיד הוא שהרכישה תתבצע באיזורי ביקוש בלבד. רק כך נצליח ליצור רמת הסיכון יחסית נמוכה.

יתרון נוסף להשקעה בנדל"ן מניב היא שהוא מתאים כמעט לכל אחד. רבים תוהים האם ההשקעה בנדל"ן מניב שווה את הטרחה עבור הרווח שמתקבל.

ובכן, חשוב להבין כי על מנת להיות משקיע נבון יש צורך בהשקעה מסויימת של אנרגיה וזמן, ואין דרך להימנע מזה. עם זאת, רמת הטרחה נחשבת לראויה ביותר עבור התוצר – הרווח – שמתקבל.

תשובה זו משתנה מעט, כאשר מדובר בהשקעה בנדל"ן מניב בחו"ל.

במקרה כזה ההמלצה היא להיכנס להשקעה באמצעות מלווה משקיעים, שבדקתם אותו ואת התנהלותו, שפועל באיזור מזה זמן, ויש לו תשתית וצוות שם. להיכנס להשקעת נדל"ן בחו"ל באופן ישיר, מהווה סיכון לא קטן. אם אדם חש צורך עז בשליטה, ולא מסוגל לקבל את ההשקעה כפאסיבית באמצעות מלווה משקיעים, ההמלצה לו תהיה להימנע מהשקעה בנדל"ן בחו"ל, כי הסיכוי שהוא ירכוש נכון וינהל נכון את הנכס, מבלי שהוא מכיר את האיזור, ואין לו תשתית או אנשי צוות, הוא קלוש ביותר.

האם להתרחק לנדל"ן מניב בארה"ב?

נשאלת השאלה, האם להתרחק עד לנדל"ן מניב בארה"ב – התשובה היא חד משמעית: אם כמשקיע הציפיה היא לתשואה גבוהה יותר, בוודאי שכן. ברוב המקומות בארה"ב, רכישת נכס במחיר של כ-70,000$ תביא לתשואה ממוצעת של 8%-10%.

קיימים יתרונות נוספים להשקעה בנדל"ן בארה"ב, מעבר לתשואה הנפלאה. הראשון הוא העובדה שאין מס רכישה לפחות במרבית המדינות שם. יתרון נוסף הינו סף הכניסה הנמוך לעסקה – ניתן למצוא נכסים מניבים בסכומים הנמוכים מ-50,000$, וכמובן נגישות המידע. בארה"ב הגישה למידע הינה מאד גבוהה, כלומר, ניתן לדעת כמעט כל דבר, בצורה קלה ופשוטה.

מהם החסרונות של נדל"ן מניב בארה"ב?

כמובן שלכל דבר, טוב ככל שיהיה, יש גם חסרונות.

במקרה של נדל"ן מניב בארה"ב, אנו יודעים לציין שני חסרונות עיקריים. האחד הוא היחס ההפוך בין התשואה לבין עליית הערך:

  • נכסים עם תשואה גבוהה שבטווח הקצר של 3-5 שנים ככל הנראה לא תהיה עלית ערך גבוהה אם בכלל.
  • בשוק קצת יותר חם, נכסים שכן יראו עלית ערך במכירה, רק שאז התשואה ככל הנראה תהיה נמוכה יותר, באזור ה-6-7%.

חסרון נוסף שניתן לציין הוא הריחוק גיאוגרפי.

יש אתגר בלנהל נכס ממרחק, אבל טוב לדעת שיש לזה פתרונות: בהתקשרות עם מלווה משקיעים מקצועי ומיומן, הסיכוי לרכוש נכס מניב שנחשב להשקעה טובה גבוה כאמור, ובהמשך הבחירה בחברת ניהול טובה  שיודעת לנהל את הנכס בתבונה וביעילות, תפצה על הריחוק הגאוגרפי.

אבל את החיסרון שבמרחק אפשר לפתור דרך ניהול מקצועי ושומרי סף שלנו שידאגו לפרט הקטן ביותר בהשקעה שלנו. אותם אנשי מקצוע מומחים המדווחים לנו דואגים לתחזוקה נאותה של הנכסים ולהשבחה שלהם.

בנוסף לגופי הביצוע, ישנם גופים המפקחים מטעמנו על ההשקעה ומוודאים שהפרויקט יתנהל ובצורה תקינה. כך שאם נוקטים בתודולוגיית עבודה סדורה להשקעות נדל"ן בארה"ב, אפשר לצמצם משמעותית את הסיכון.

מעוניינים לשמוע על הזדמנויות השקעה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי:

השקעות נדל"ן בארה"ב באמצעות אורבניפרו

שלושת היזמים של חברת אורבניפרו, אייל חסון, יאיר טל וענת כהן-שפכט, הם בעלי ניסיון של עשרות עסקאות בנדל"ן מניב בארה"ב. בנוסף, יאיר טל ואייל חסון הם מרצים מבוקשים בשורה של מוסדות ללימוד השקעות נדל"ן בארה"ב והם מלווים שורה של יזמים בשלביהם הראשונים.

אורבניפרו ביצעה פרויקטים רבים של השקעות סינגל פמילי ומולטיפמילי ברחבי ארה"ב. בנוסף, יאיר טל וענת כהן-שפכט הם מרצים מבוקשים במספר מכללות כמו פסגות, בכל הנוגע לקורסי השקעות נדל"ן בארה"ב.

אנחנו באורבניפרו מציעים עסקאות נדל"ן שיש להן פוטנציאל סיכוי-סיכון מיטבי והן מצליחות לתפקד גם במצבים של משברים כלכליים ופיננסים. בתקופות הטובות יותר, ההשקעות מתפקדות היטב ומניבות למשקיעים גם רווחי הון נאים וגם תשואות שוטפות יציבות ממכירת הפרויקטים ואקזיט.

הידע, הניסיון והבחינה של עשרות פרויקטים של נדל"ן מניב בארה"ב, מאפשרים לאורבניפרו בחירה בפרויקטים הטובים ביותר עבור המשקיעים.

יאיר טל, מייסד משותף באורבניפרו

יאיר טל, מייסד משותף באורבניפרו

אולי יעניין אותך גם..

מעוניינים לקבל תכנים בנושא השקעות נדל"ן לתיבת המייל?
הירשמו לניוזלטר שלנו: